27 sty 2015

Długi naszyjnik w stylu boho DIY

Jestem naszyjnikową maniaczką. Kolekcjonuję je od wielu lat, uwielbiam robić je też sama. To świetny sposób na odstresowanie się, artystyczne wyżycie, czy po prostu dostarczenie sobie nowości odświeżającej garderobę.   Cenię raczej proste  i klasyczne w kroju czy kolorze stroje - lubię za to urozmaicać je biżuterią. Nie stronię również od przerabiania już nienoszonych naszyjników czy bransoletek. Kamyki czy korale są w ciągłym obiegu, a ja nie mam dylematów i rozterek na temat ich niezliczonej ilości. Pokazywałam tu kilkakrotnie moje projekty. Niektóre miały bardzo dużą ilość odsłon : jak ten czy ten. Wymagały jednak sporo czasu, zapału i precyzji. Dziś dla odmiany totalna prościzna. Długi naszyjnik w stylu boho  DIY.






Długi naszyjnik w stylu boho 


Materiały:
- jeden motek muliny w wybranym przez siebie kolorze
- drobne koraliki i kamienie : ja użyłam: bladoróżowy kwarc typu sieczka, kilka granatowych  agatów, kilka kulek z kwarcu lodowego 
- drobniutkie metalowe koraliki do oddzielania sekwencji kamieni 
- chwosty gotowe bądź do zrobienia: 3 zakończenia do robienia biżuterii i mulina/sznureczek
- nożyczki, klej typu super glue



Wykonanie:

1. Nawlecz nitkę na igłę - użyj igły z dosyć dużym oczkiem - tak by udało się bez problemu nawlec nitkę. Jednocześnie zwróć uwagę, aby igła nie była zbyt gruba i z łatwością przechodziła przez kamienie czy koraliki. Moja nitka po nawleczeniu miała około 1,5 m - okazała się jednak zbyt długa, gdyż postanowiłam zrobić krótszy naszyjnik . 



2. Z pozostałej muliny zrób chwosty. Zwiąż z jednej strony jak na zdjęciu wyżej. Zamocuj do końcówki poprzez przyklejenie. Przetnij nitki z drugiej strony. Chwost gotowy.



3. Nawlekaj na nitkę z igłą wybrane przez siebie kamienie i korale, oddzielając ich sekwencje drobnymi, srebrnymi koralikami. Co jakiś czas rozmieść jeden większy koralik ( u mnie agat)  oraz wykonane wcześniej chwosty. Przymierzaj do siebie naszyjnik, aby wybrać miejsce, w którym chwost będzie się najlepiej układał na ciele.   




4. Kontynuuj aż do uzyskania pożądanej  długości naszyjnika. Nitki zwiąż na końcach.





Naszyjniki w takim stylu w niektórych miejscach są strasznie drogie ( np. Isabel Marant), a to tylko pół godziny kreatywnej roboty ze stosunkowo ekonomicznymi materiałami :) 

Ciekawi mnie, czy się Wam podoba?

Marta

18 komentarzy:

  1. Bardzo się podoba, zwłaszcza kwarc to mój ulubieniec ;-) całość wyszła przyjemnie lekka,idealna nie tylko na wiosnę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, rzeczywiście jest taki wiosenny, ale nie czekam z jego noszeniem :)

      Usuń
  2. Jest przepiękny! Koniecznie muszę sobie taki na wiosnę sprawić! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny naszyjnik, delikatny i kobiecy :) Podobają mi się ozdobne chwosty. Super ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. planuję jeszcze jakiś inny z chwostami - jestem ich wielką fanką

      Usuń
  4. Zabrakłoby mi cierpliwości do nawlekania. Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli masz zgromadzone wszystkie materiały - samo nawlekanie to 15 minut.

      Usuń
  5. kiedyś nosiłam podobne naszyjniki, teraz zmieniłam trochę styl i już niestety mi nie pasują, ale Twój... bardzo ładny, taki kobiecy ;)

    http://swiat-moniki.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam boho - wnętrza, ozdoby, ubrania, dodatki i wszystko!!! naszyjnik piękny, mimo, że nie przepadam za różowym kolorem bardzo mi się podoba - wyglądałby ładnie do długiej boho spódnicy i prostej luźnej koszulki:) jestem na tak!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny, cudny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny naszyjnik! Uwielbiam klimaty boho i w modzie i we wnętrzach. To bardzo delikatny motyw! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo modne są takie naszyjniki, ale nic dziwnego, bo wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Styl boho jest bardzo specyficzny i muszę przyznać, ze po prostu on się musi podobać. Jak ja wykonuję naszyjniki to często korzystam z bazy https://pl.silvexcraft.eu/2264-do-naszyjnikow do której jak najbardziej mam słabość. Tak wykonana biżuteria jest po prostu piękna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Styl boho jest urzekający. Szczególnie latem korzysta z niego moda festiwalowa, także biżuteria. Sznureczki, korale, warstwowe naszyjniki na rzemykach to domena biżuterii w stylu boho. Długie naszyjniki można zobaczyć na https://esclusiva.pl/dlugie-naszyjniki. Są w bardziej typowych wzorach, ale bardzo modnych. Niektóre pasują idealnie do stylu boho.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedzenie Zakładników Codzienności oraz za Twój komentarz