22 paź 2014

Perełkowy kołnierzyk - naszyjnik DIY

Tańcowała igła z nitką przez kilka godzin... Wywijały ogniste  rumby i szalone fokstroty, prowadzone moimi rękoma... Cała ta "operacja" przebiegła dosyć sprawnie, a dzisiaj zaprezentuję Wam jej efekt - perełkowy naszyjnik w formie "kołnierzyka", który zawiązywany jest za pomocą rypsowej tasiemki. Od a do z wykonany przeze mnie! Nie próżnuję na tym moim blogowym urlopie i przygotowuję jeszcze kilka innych projektów  dodatków. Zatem zapraszam do zapoznania się z instrukcją wykonani perłowego naszyjnika - kołnierzyka.  




Jak zrobić perłowy naszyjnik - kołnierzyk


Potrzebne materiały:
arkusz filcu ( ja użyłam w kolorze szarym), 1 metr wstążki rypsowej ( ja kupiłam czarną), igła, nitka w kolorze zbliżonym do koloru filcu, perełki w różnych kolorach i rozmiarach ( ja użyłam około 150 sztuk). 






Wykonanie:

Na arkuszu szarego filcu odrysuj ( lub narysuj) szkic Twojego kołnierzyka (ja mam ułatwione zadanie gdyż dysponuję plastikową formą ze starego naszyjnika). Wytnij - najlepiej podwójnie, gdyż jeden będzie potrzebny do podszycia gotowego naszyjnika.




Rozpocznij wyszywanie kołnierzyka od brzegów - używaj na zmianę różnych kolorów i rozmiarów perełek. Każdą z perełek   przyszyj przynajmniej dwa razy. Ważne - wybierz dobrej jakości nici - wyszywanie na filcu jest dosyć pracochłonne i uciążliwe - nici plączą się - ja postanowiłam zainwestować w dobre gatunkowo nici i liczę, że następnym razem wyszywanie będzie prostsze i przyjemniejsze.

 Przyszywaj perełki... aż uzyskasz taki efekt:



Następnym krokiem jest umocowanie rypsowej wstążki - doszyj ją ( lub doklej za pomocą kleju np. super glue ) na brzegach swojego kołnierzyka.



Drugi z wyciętych z filcu kołnierzyków wykorzystaj do wykończenia naszyjnika - naszyj go z tyłu, tak aby zasłonić nici i nadać estetyczny wygląd.





Gotowe!!!!




Tak prezentuje się na szyi.



Jeżeli spodobał Ci się mój naszyjnik, ale nie masz ochoty wykonywać go samodzielnie - możesz zamówić u mnie podobny. Istnieje możliwość ustalenia koloru perełek oraz wstążki. Po szczegóły zapraszam do kontaktu na adres : zakladnicycodzienności@gmail.com



pozdrowienia :)

Marta

6 komentarzy:

  1. Najładniejszy jaki u Ciebie widziałam!! Sama bym mogła taki mieć choć naszyjników nie noszę:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny:) Merulo-szpryciulo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super, mogłabym otrzymać taki w prezencie

    OdpowiedzUsuń
  4. oj musiałaś się namachać :D wiem że to ciężkie ;D też lubię DIY :D
    Genialna robota!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękności! Widzialam takie w sklepach:) ALe ten jest lepszy, bo DIY i na pewno dużo tańszy. Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny!
    Kiedyś przygotowałam podobny. Problemem był ciężar koralików. Wybrałam szklane i to był błąd :( Były za ciężkie i zniekształcały kolię.
    pozdrawiam
    Hania

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedzenie Zakładników Codzienności oraz za Twój komentarz